iulie 05, 2014

Bloggers' Garden potluck party

Hello all,
     It's been a while si devine din ce in ce mai clar pentru mine ca nu mai pot sa fac asta on a regular basis. Desi mi-e greu sa recunosc trebuie sa accept ca asta e viata mea acum si ca organizarea timpului liber nu e cea mai mare calitate a mea. Iar cand vad ca mai sunt si alti oameni care scriu la fel de rar ca si mine ma gandesc ca poate nu e chiar asa de rau. Am dat discutiile pe Facebook si comentariile pe blog pe intalniri adevarate, cu oameni in carne si oase care mananca din ceea ce au gatit in loc sa admire fotografii si zau ca nu pot sa ma plang de asta.
     Ultima isprava de genul asta s-a intamplat duminica trecuta in minunata curte a familiei foodie. Au fost acolo Andie, Cata, Mihai, Andreea, Ana, Mazi, Ana, Madalin impreuna cu jumatatile lor mai bune si fiecare a adus de acasa ceva gata pregatit sau care putea fi terminat in cateva minute pe gratar sau in cea-mai-mov-bucatarie-ever iar ziua s-a impartit intre discutii despre vacante si mancare (oh well, asta visam, asta pictam!), copii si case si orice altceva. Iar cand a aparut si Florin si a inceput sa ne imbie cu Aperoale nici ca ne mai lasam dusi. It was really fun si sper sa repetam experienta cat de curand.
   
In ceea ce ma priveste am dus la petrecere doua salate inspirate de retetele lui Ottolenghi din Plenty. Cea cu orz a avut mare succes la public dar mie imi place foarte mult si cea cu linte asa ca le voi scrie mai jos pe amandoua. Va provoc ca vara asta sa dati gratarul pe un picnic si sa mergeti la iarba verde cu cateva chestii pregatite de acasa. Noi am facut si anul trecut chestia asa, in aproximativ aceeasi formula de blogeri mancaciosi si a fost foarte dragut sa mancam si sa stam la povesti fara sa asteptam o vesnicie sa fie gata gratarul si carnea si everything else.

Salata cu orz si rodie
4 portii generoase, timp de preparare 30 minute, usor
Ingrediente:
1 cana orz decorticat
6 tulpini proaspete de telina
2 catei de usuturoi
seminetele de la o rodie mare
o legatura de patrunjel
1 legatura marar
3-4 linguri ulei de masline
3 linguri otet balsamic
1 lingura melasa de rodii
1 lingura zatar
Preparare:
Pentru inceput se fierbe orzul in suficienta apa pana se inmoaie dar ramane un pic al dente. Dureaza aproximativ 30 minute. Se scurge bine si cat este inca fiebinte se amesteca cu uleiul, otetul, usturoiul, telina taiata cuburi, sare, piper. Desi reteta cu preciza asta eu am adaugat si o lingura de melasa de rodii si una de zatar si bine am facut. Il lasam apoi sa se raceasca si adaugam verdeata taiata marunt si semintele de rodie apoi il putem devora.


Salata cu linte verde, rosii coapte si gorgonzola:
4 portii generoase, timp de preparare 45 minute, usor
Ingrediente:
5-6 rosii carnoase
1 ceapa rosie
400 g linte verde
1 legatura marar
1 legatura patrunjel
1 catele de usturoi
100 gorgonzola
sare, piper
ulei de masline
otet balsamic
Preparare:
Taiet rosiile in sferturi, le stropim cu putin ulei de masline si le punem la cuptor (180 grade), pe o hartie de copt, pana se inmoaie.
Intre timp scurgem lintea (eu am folosit conserva), o clatim si o amestecam cu ceapa taiat pestisori, verdeata tocate, usutroiul ras si gorgonzola rupta in bucati. Adaugam apoi rosiile coapte, uleiul, otetul, sare si piper dupa gust si mancam imediat.

P.S.-Thanks for the pictures Catalinei si lui Mihai, eu aveam mainile ocupate cu painea unsa cu unt si usturoi si cu furculita asa ca imi era imposibil sa mai fac si poze. Daca sunteti curiosi sa vedeti ce au mai gatit si altii luati de cititi la Mazi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu