ianuarie 08, 2013

Salata sanatoasa cu quinoa

     Orice inceput de an aduce cu sine planuri marete, rezolutii ambitioase si strategii iscusite. Ca multe dintre acestea sunt abandonate pana in februarie, asta e cu totul alta discutie.
     Ca si voi, mi-am propus ca 2013 sa fie cel mai cel an de pana acum. Mi-am propus sa mananc mai sanatos, sa fac mai multe miscare, sa citesc si sa calatoresc mai multe si cate si mai cate. N-am de gand sa va povestesc acum toate planurile mele pentru ca mi-e teama ca n-or sa se mai implineasca.:D
     Revenind totusi la mancatul sanatos va propun pentru acest inceput de an o salata delicioasa cu quinoa, vegana si hranitoare. Desi mai mancasem quinoa cu ocazia unui eveniment aceasta a fost pentru prima data cand am gatit-o si trebuie sa marturisesc ca mi-a placut foarte mult. Deja am pe lista alte cateva retete care au ca ingredient principal aceasta leguma/cereala delicioasa si promit ca de indata ce le testez vi le si povestesc.

Ingrediente:
timp de preparare 30 minute, 3 portii
1 cana de quinoa
1 cana si jumatate de apa
o lingurita de sare
10 ciuperci
10 rosii uscate la soare
o legatura de ceapa verde
1 ceapa galbena
2 catei de usturoi
1 lingura ulei de masline
sucul de la o lamaie
cimbru
piper proaspat
Preparare:
     Pentru inceput spalam bine quinoa sub jet de apa astfel sa indepartam pelicula amaruie de la suprafata. Eu am folosit o sita fina pentru aceasta operatiune. Punem quinoa spalata intr-o craticioara impreuna cu apa si sarea si punem pe foc. Cand incepe sa fiarba dam focul la mic si lasam sa fiarba timp de 15-20 de minute pana ce boabele de quinoa au absorbit toata apa, s-au triplat in volum si sunt moi. Dam craticioara la o parte, amestecam quinoa cu o furculita si lasam sa se raceasca.
     Intre timp taiem ceapa pestisori si usturoiul feliute si le calim in uleiuld e masline pana se inmoaie. Adaugam ciupercile taiate felii si le calim si pe acestea usor. Condimentam cu cimbru.
     Intr-un castron mare amestecam quinoa, ciupercile, rosiile uscate taiate cubulete apoi stropim cu suc de lamaie dupa gust. Asezonam cu sare si piper si savuram.

     Sper sa incercati cat mai curand o reteta cu quinoa, asta daca nu ati facut-o deja, si astept noi sugestii de retete din partea voastra pentru ca m-am indragostit de textura si gustul acestei minunatii.
     Va doresc un an bun, in care sa fiti sanatosi si sa va duceti la capat toate rezolutiile!



3 comentarii:

  1. Dar oare daca fac cu cous cous n-ar iesi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Mihaela! Sigur ca merge si cu cous cous, eu asa faceam pana acum insa am vrut sa incerc si quinoa ca prea auzeam peste tot de ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!

    RăspundețiȘtergere