decembrie 24, 2012

Mini-casuta de turta dulce pentru un Craciun fericit

       Sfarsitul acesta de an mi-a adus un program incarcat si multe satisfactii iar acum ne pregatim de primul Craciun in Bucuresti. Daca pana acum sarbatorile erau un motiv pentru a merge acasa, la Fetesti, anul asta ne-am hotarat sa schimbam un pic traditia si sa aducem Craciunul aici, in micul si coloratul nostru apartament unde ne simtim atat de bine. Maine asteptam oaspeti si se anunta un maraton culinar pe cinste asa ca nu stiu sigur daca voi avea timp sa va scriu. Mi-am propus sa revin cu reteta si fotografiile cu tortul dar nu stiu sigur daca asta se va intampla maine sau zilele urmatoare.
      Pana atunci vreau sa ma laud cu cea mai noua realizare a mea, de care m-am indragostit: mini-casute de turta dulce care stau pe marginea canii. N-au iesit ele chiar perfect dar pentru mine tot frumoase sunt.
     M-am folosit de reteta si sablonul de aici si desi aluatul era suficient eu m-am oprit la 5 exemplare pentru ca rabdarea mea se terminase. Din restul aluatului am copt niste fulgi de nea iar o alta parte am invelit-o in folie de plastic si am pus-o la congelator ca sa pot coace turta dulce proaspata zilele urmatoare.
  Ingrediente:
3 cani faina
1/2 lingurita bicarconat de sodiu
1/4 lingurita praf de copt
110 g unt
1/2 cana zahar brun
2 lingurite ghimbir macinat
2 lingurite scortisoara
1/2 lingurita cuisoare macinate
1 ou
1/2 cana melasa
  Preparare:
     Intr-un vas incapator amesteca faina cu bicarbonatul, praful de copt si condimentele. In alt vas inalt bate bine untul cu zaharul pana obtii o compozitie cremoasa. Adauga oul si melasa si continua sa amesteci pana acestea s-au incorporat. Cerne deasupra ametecul de faina si continua sa amesteci, initial cu mixerul apoi cu o spatula pana obtii un aluat gros. Aduna aluatul intr-o bila, inveleste-l in folie de plastic si da-l la frigider pana se intareste si se poate intinde usor intr-o foaie subtire de 5-6 mm.
     Decupeza peretii casutelor folosindu-te de niste sabloane din carton apoi pune-le iar la frigider pentru 5 minute. Coace la 175 de grade pentru 8 minute.
     Cand s-au racit lipeste-le cu ajutorul unul lipici facut dintr-un albus de ou batut cu o lingurita de suc de lamaie peste care ai adaugat o cana de zahar pudra.
      Acestea fiind zise, va las sa va bucurati de prezenta celor dragi, de frumusetea bradului de Craciun si de toate bunatatile pregatite. Va multumesc ca treceti pe aici, viata mea e sigur mai frumoasa de cand cu blogul asta. Craciun calduros si linistit sa aveti!

4 comentarii: