mai 25, 2012

Paste de casa cu creveti si sos de rosii

      Daca veniti des pe aici stiti deja ca bucataria italiana e preferata mea si ca imi place foarte mult sa gatesc paste de orice fel. In ultimul timp insa le-am evitat pentru ca am incercat sa reduc un pic consumul de calorii. Pana in seara asta, cand am cedat in fata unor creveti care asteptau de mult in congelator si care mi-au soptit ca ar vrea sa sfarseasca intr-o oala cu paste proaspete. Zis si facut!
 4 portii, timp de preparare 20 minute, usor
Ingrediente:
500 g creveti (mie imi plac cei congelati de la Mega Image, marca proprie)
1 cutie rosii cuburi in bulion (recomand Cirio)
3-4 catei de usturoi
2-3 linguri ulei de masline
1/2 ceapa
2-3 chili uscati
4-5 frunze de busuioc proaspat
sare
1 lingurita de zahar
2 oua
200 g faina
Preparare:
     A fost cred ca pentru prima data cand am gatit ceva cu sor'mea fara sa ma enervez. Mai precis eu m-am ocupat de sos iar ea de paste si lucrurile au mers atat de bine incat presimt ca vom face un obicei de asta.
     Asadar, spalati si curatati crevetii, curatati si tocati marunt ceapa si usturoiul. Intr-o cratita antiaderenta incapatoare incalziti uleiul de masline apoi adaugati ceapa si usturoiul si caliti-le usor, cat sa se inmoaie, dar avand grija sa nu se arda. Adaugati sucul de rosii, chili, un praf de sare si zaharul si amestecati bine. Adaugati crevetii, amestecati bine apoi puneti un capac si lasati sa fiarba cateva minute pana ce crevetii sunt roz iar sosul s-a mai ingrosat usor. La sfarsit adaugati frunzele de busuioc rupte in bucati mici.
     Pentru paste framantati intr-un castron incapator faina cu cele doua oua pana obtineti un aluat elastic. Daca vi se pare prea faramicios puteti adauga un strop de apa. Intindeti aluatul subtire folosindu-va de un sucitor sau de masina de paste apoi taiati-le in forma de tagliatelle. Infainati-le bine si lasati-le un pic sa se usuce. Noi am improvizat un suport de uscare, ce ziceti de ideea asta?
      Intr-o oala mare puneti la fiert 2-3 litri de apa cu sare si cand incepe sa fiarba puneti pastele inauntru si lasati-le doar cateva minute, pana se ridica la suprafata. Scurgeti pastele apoi amestecat-le cu sosul si serviti-le calde, cu parmezan proaspat ras deasupra. Bounissime!
                                                                                                       yours truly, italian food lover,                                                                                                                    Lavinia

3 comentarii:

  1. Lavinia draga, te felicit pentru decizia de a face paste de casa! E cea mai buna alternativa cand doresti cu adevarat sa ai parte de "real good pasta". Te pup si spor la bucatarit impreuna cu sora ta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pastele sunt preferatele copilei mele.Acestea arata foarte bine.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. o reteta de senzatie, la fel procedez si eu, nu e foarte complicat, secretul sta in calitatea produselor folosite... super! :)

    RăspundețiȘtergere