aprilie 16, 2011

Pui copt cu toate verdeturile de pe balcon

Am pregatit puiul asta pentru cina zilele trecute. De fapt a fost doar un piept de pui, ca atat mai aveam in frigider, dar feel free sa folositi un pui intreg daca sunteti mai multi sau mai pofticiosi. Verdeturile si usturoiul au aromat foarte placut puiul iar datorita pielii am obtinut o carne foarte frageda.
Ingrediente:
cimbru,cimbru lamaios, rozmarin,lamaita
2 catei de usturoi
2-3 linguri de ulei de masline
un piept de pui mare cu os si piele
un dovlecel
o mana mare de ciuperci mici
sare grunjoasa
Preparare:
Pentru inceput am jumulit toate ghivecele pe care le aveam pe balcon sau pe pervazul din bucatarie. Am adunat asa: cateva  fire de cimbru si de cimbru lamaios, un fir de rozmarin, o mana mica de chives, o mana de lamaita.
Le-am indesat pe toate in mojar si le-am facut pasta impreuna cu doi catei de usturoi si un strop de ulei de masline.

Am introdus pasta asta pe sub pielea puiului, incercand sa o distribui cat mai omogen. Am pus puiul in tava, am adaugat pe langa el un dovlecel taiat rondele si cateva ciuperci mici intregi, am presarat o mana de sare de mare grunjoasa, am mai rupt cateva fire de verzituri si am stropit cu ulei de masline.

Am dat totul la cuptor la 200 de grade pana pielea s-a rumenit usor si din carne curgea un lichid clar atunci cand am intepat-o cu o scobitoare.

Ca sa fie toata treaba si mai verde, cat timp puiul era la cuptor am facut un sos delicios a carui reteta am citit-o in cartea lui OTTOLENGHI- green tahini.
Ingrediente:
150 ml tahini
150 ml apa
80 ml suc de lamaie
2 catei de usturoi,zdrobiti
1/2 lingurita sare
30 g patrunjel verde
Preparare:
Se pun toate ingredientele in paharul de la blenderul stick si se amesteca bine pana obtinem un fel de emulsie delicioasa.
 
Sosul se potriveste de minute cu carnea de pui si cu legumele coapte si cred ca o sa il mai fac de foarte multe ori pentru ca ma dau in vant dupa tahini.
Pofta buna si un weekend placut!

Un comentariu:

  1. Mie mi s-a facut pofta uitandu-ma pe blogul tau la retete. Viziteaza-ma si pe mine, daca vrei.

    RăspundețiȘtergere