martie 10, 2011

Sweet Pavlova

Mi se intampla frecvent sa imi ramana albusuri de la diferite retete(sosuri, inghetata delicioasa de vanilie de care am permanenta in congelator si a carei reteta trebuie sa v-o povestesc intr-o zi) asa ca m-am invatat sa nu le irosesc ci sa le adun constiincioasa intr-un borcan in congelator pentru ca la un moment dat sa le folosesc.
De obicei faceam din ele un chec cu multe nuci dar cand am descoperit reteta de Pavlova am stiut ca viata albusurilor din congelatorul meu will never be the same again. Prajitura asta e un fel de bezea, crocanta la exterior si moale si gumata la interior, marshmallowy asa, vorba americanului. Numele prajiturii se pare ca vine de la balerina rusoaica Anna Pavlova in cinstea careia australienii respectiv neozeelandezi au creat aceasta prajitura. Usoara ca o balerina, prajitura a devenit un fel de mancare nationala in aceste tari, fiind pregatita de obicei de sarbatori.
DSC_0242
Si cand zic usoara, ma refer la consistenta ei si la cat de repede o mancam, pentru ca prepararea, oricat de simpla ar parea, poate da multe batai de cap celor care se incapataneaza sa nu urmeze cu constiinciozitate instructiunile de fabricare.:P.
Asa mi s-a intamplat si mie pentru ca prima oara am tinut-o prea putin in cuptor si s-a pleostit toata cand am scos-o de acolo, a doua oara am uitat sa numar lingurile de zahar si am pus prea multe(sau prea putine?) insa a treia oara a fost cu noroc.
Asa ca daca vreti sa incercati minunatia asta si sa va si iasa va sugerez sa aveti rabdare si sa nu sariti peste etape, altfel veti fi pedepsiti!
Ingrediente:
4 albusuri
200 g zahar
o lingura amidon
o lingurita otet
2 linguri esenta de vanilie.
200 ml smantana pentru frisca
50 g zahar pudra
fructe acrisoare dupa gust(eu am folosit capsuni)
Preparare:
Punem o hartie de copt in tava cuptorului si desenam pe ea un cerc un pic mai mic decat platoul pe care veti pune Pavlova(cam 20-23 cm).Dam drumul cuptorului si il lasam sa se incinga bine la 150 de grade.
Batem apoi albusurile bine pana devin batoase. Ar fi indicat sa folositi pentru treaba asta un mixer, daca aveti un stand mixer sau un robot cu accesoriul asta sunteti cu atat mai norocosi. Dupa ce albusurile s-au intarit adaugam cate o lingura de zahar, pe rand, cu mixerul mergand, si batem bine pana ce acesta se dizolva. Nu va grabiti sa adaugati mai mult zahar deodata pentru ca nu o sa reusiti sa o pacaliti. Cand ati terminat zaharul se presupune ca ati obtinut o bezea tare si lucioasa, fara granule de zahar care sa pocneasca intre dinti si pe care aveti curaj sa o rasturnati deasupra capului fara teama. In acest moment adaugam o lingura de vanilie, mai batem un pic, apoi adaugam amidonul si otetul, mai batem doua trei ture si gata.
Asezam apoi cu o spatula bezeaua deasupra cercului desenat, incercand sa depasim cat mai putin marginile. Nu trebuie sa fie perfecta, pentru ca oricum se va mai lasa un pic la copt.O nivelam un pic deasupra si o dam la cuptor pentru o ora si jumatate, fara sa deschidem in tot acest timp usa pentru a vedea ce mai face. Cand a trecut timpul asta oprim cuptorul si o lasam acolo sa se raceasca pret de cateva ore, sau cel mai bine pana a doua zi.
DSC_0250Cand a ajuns la temperatura camerei o scoatem cu grija, o asezam pe un platou, ii punem deasupra un strat generos de frisca Chantilly(adica smantana batuta bat impreuna cu zaharul si lingura de vanilie ramasa) si fructele taiate. O mancam proaspata, pentru ca in cateva ore se inmoaie si o sa credeti ca ati muncit degeaba. Oricum va garantez ca evenimentul asta nu va avea timp sa se produca.

9 comentarii:

  1. Arata extraordinar! Pun pariu ca si gustul e pe masura :)Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Ramo! Chiar e delicioasa, iti recomand sa o incerci cand iti mai raman albusuri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multă răbdare trebuie cu această "prăjitură", aşa ca ar fi bine să fie foarte gustoasă! Eu cred că ar trebui să pregătesc înainte altceva dulce care să ţină până a doua zi. Altfel, baby al meu atât o să dea târcoale cuptorului, până când prăjitura o să dispară! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce grozav arata ! Sunt convinsa ca a fost delicioasa .

    RăspundețiȘtergere
  5. @Strumfa, ai dreptate! Si mie mi-a dat mari batai de cap partea cu rabdarea, din cauza asta nici nu mi-a iesit bine primele doua dati. M-a rasplatit insa a treia oara pentru ca este intr-adevar foarte buna.
    @VIO-ma bucur ca iti place!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bezea din asta au la Chocolat. Fără fructe, doar bezeaua.

    RăspundețiȘtergere
  7. Clar e epidemie cu Pavlova asta !! ma imbolnavesc si eu curand !!

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, am vazut-o si eu recent prin mai multe locuri, e nebunie prajiturica. bine ca mi-ai amintit ca nu o mai facusem de mult.Pupici

    RăspundețiȘtergere