decembrie 23, 2010

Coaja confiata de portocala

DSC00842
Anul asta m-am hotarat sa pregatesc in casa toate decoratiunile de Craciun si toate dulciurile, poate chiar si unele cadouri pentru prieteni si familie. Asa m-am apucat sa fac coaja confiata de portocala. Am folosit-o pana acum la niste biscotti deliciosi pe care ii tin bine inchisi intr-un borcan si din care mananc in fiecare dimineata cu ceai. Azi voi face pannetone si voi mai folosi o parte din ea iar restul va ajunge ca atare sub bradul unora care au fost cuminti tot anul.
Ingrediente:
6 portocale mari (eu am folosit soiul ala care se numeste in engleza navel orange si care are ca un fel de buric la una dintre extremitati)
4 cani de zahar
2 cani de apa
Preparare:
Mai intai am spalat bine portocalele si le-am curatat cu ajutorul prietenei mele Emma de la Koziol.Am filetat bine bucatile de coaja rezultate, eliminand cat mai mult din partea alba. Le-am taiat apoi fasii subtiri, cam 4-5 milimetri asa. Am pus fasiile rezultate in apa rece cat sa le acopere si le-am pus pe foc. Cand apa a inceput sa fiarba le-am dat la o parte si le-am scurs bine. Am repetat operatiunea aceasta de inca 2 ori (cu scopul de a mai elimina din amareala si din chimicalele folosite pentru tratarea cojii portocalelor)
Am amestecat apoi zaharul cu apa (cantitatile de mai sus) si le-am pus pe foc mediu timp de 8-10 minute pana cand s-a format un fel de sirop. E important ca siropul sa nu fiarba prea tare ca sa nu riscam sa se arda. Am adaugat apoi cojile de portocala, am dat focul mai mic si le-am lasat sa fiarba cam 45 de minute pana au devenit translucide. Mai urmariti siropul din cand in cand ca sa nu riscati sa le ardeti, asa cum am facut eu cu prima tura. Scoateti-le apoi pe un gratar si lasati-le sa se scurga si sa se usuce un pic pana a doua zi cand le puteti da prin zahar sau prin ciocolata topita. Pot fi consumate ca atare sau in prajituri si pot constitui un cadou hand-made foarte dragut pentru prietenii pasionati de bucatarit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu