septembrie 09, 2010

Prajitura cu morcov a la Jamie Oliver

Am facut mai demult prajitura asta si am tot promis cuiva ca scriu reteta dar nu m-am tinut de cuvant...pana acum.Asadar pentru 8-10 portii avem nevoie de:
Ingrediente:
285 g unt molae
285 g zahar brun de culoare deschisa
5 oua separate in albusuri si galbenusuri
coaja rasa si zeama de la o portocala
170 g faina+ 2 lingurite praf de copt
115 g migdale macinate
115 g nuci tocate plus o mana pentru decor
o lingurita scortisoara
un praf de cuisoare,unul de nucsoara,putin ghimbir macinat,putina sare
285 g morcovi,curatati si dati pe razatoarea mare

Pentru glazura:115 g mascarpone,225 g branza de vaci grasa,85 g zahar pudra,  coaja si zeama de la 2 lamai verzi.
Preparare:
Untul se amesteca cu zaharul pana se obtine o crema pufoasa.Se adauga galbenusurile,unul cate unul,apoi coaja si zeama de portocale.Adaugam apoi faina cernuta si praful de copt,migdalele macinate,nucile tocate,condimentele si morcovii rasi si amestecam pana se omogenizeaza.
Intr-un bol bateti albusurile cu un praf de sare pana se intaresc apoi se incorporeaza usor in amestecul de mai sus..Se pune aluatul intr-o tava de chec sau orice alta tava (eu am folosit forma de muffins pentru a obtine portii individuale) tapetat cu hartie de copt sau cu hartii speciale de muffins si se da la cuptorul incins la 180 pantru 50 de minute(in cazul brioselor timpul de preparare s-ar putea sa fie mai mic-verificati cu ajutorul unui betisor).Amestecati toate ingredientele pentru glazura si garnisiti prajitura cu un strat generos pentru ca este delicioasa.Pofta buna

2 comentarii: